MOVE IT Fitness

Blog

Running man
3 tips til at få styr på din hyggespisning

3 tips til at få styr på din hyggespisning

Det er typisk sidst på dagen, vi har tendens til at gå på jagt i køleskabet, skuffer og skabe efter hyggesnacks, der ofte resulterer i dårlig samvittighed og ærgrelse. Men sådan behøver det ikke at være. Løsningen er at være på forkant med dig selv og ændre dit syn på at ’snacke’.

Næste gang kagetrangen, sliksulten, colatørsten eller chokoladelysten trænger sig på sidst på eftermiddagen – og særligt i aftentimerne – så prøv dette:

Sådan fastholder du motivationen til dit vægttab

Sådan fastholder du motivationen til dit vægttab

Én af de største udfordringer ved en målsætning som vægttab er motivationen til at holde fast i de nye vaner og holde sig til planen, når det begynder at blive svært ikke at falde tilbage i de gamle. Men hvordan finder og bevarer du motivationen til at holde ved? Nøglen er en kombination af positiv og negativ motivation baseret på dine værdier. 

Sådan fastholder du motivationen til dit vægttab

Det kan være svært at sige nej tak

Mange af os føler, at vi skal forsvare vores ellers pæne nej tak, når kagefadet går på omgang. Det er en social situation, der kræver, at vi står fast på vores principper for at undgå ’høflighedsspisning’. Ofte er det nok at holde ved sin beslutning uden forklaringer.
Her kommer nogle gode råd til hvordan du håndterer situationerne.

Spis op! Øhm... Hvorfor egentlig?

Spis op! Øhm… Hvorfor egentlig?

Kroppen har egentlig givet signal om, at du er mæt. Sikken skam. Maden er bare så lækker, og det er jo synd at lade resterne gå i skraldespanden.
Er der noget galt med indsatsen for at mindske madspild? Naturligvis ikke.

Vi kigger her nærmere på et fænomen, der er blevet overleveret gennem generationer: at overspise frem for dårlig samvittighed over at levne.

Det kan vanecoaching gøre for dig

Det kan vanecoaching gøre for dig

Der findes mange former for coaching med forskelligt fokus. Vanecoaching beskæftiger sig specifikt med adfærds- og tankemønstre relateret til din sundhed. Formålet er, at du og din coach udforsker dine vaner på en måde, hvor vi sammen finder frem til de rette løsninger, som giver mening for dig.

Derfor kniber det med din selvdisciplin

Derfor kniber det med din selvdisciplin

Selvdisciplin og viljestyrke bliver ofte nævnt som vigtige mentale egenskaber til at opnå vores langsigtede mål og vaneændringer. Men hvad vil det egentlig sige at være disciplineret og viljestærk, når det handler om vaner?

Fra udbrændt købmand til livsglad familiefar

Fra udbrændt købmand til livsglad familiefar

Det var et besøg hos lægen og konstatering af diabetes og en lang række andre livsstilssygdomme, der fik 40-årige Morten til at tage handling med et forløb hos MOVE IT Fitness. En hverdag med hårdt arbejdspres og manglende overskud til familien og eget velvære er blevet til livsglæde, familietid, større ro og sågar forhindringsløb.

Har du madro eller madstress?

Har du madro eller madstress?

Mange oplever, at tanker og overvejelser omkring mad fylder enormt meget i dagligdagen – og sjældent på en særlig rar måde. Vi giver her nogle bud på, hvad du kan gøre for at vende ”madstress” til et mere afslappet forhold til spisning.

Sådan undgår du at tage på igen efter dit vægttab

Sådan undgår du at tage på igen efter dit vægttab

Vi bliver ofte bombarderet med succeshistorier om folk, der har opnået hurtige og flotte vægttabsresultater – Men der bliver sjældent snakket om, hvad der sker, og hvad der skal til, når målet er nået.

Lad os kigge nærmere på de typiske udfordringer i kølvandet på det ønskede vægttab – og hvad du kan gøre for at blive på sporet.